onsdag 2 juli 2008

Oj, vad tiden går!


Ny månad igen. Jag har möblerat om lite i växthuset. Det blev för trångt med ett bord och två stolar. Nu står en bänk där, som både får fungera som "stol" och bord. Annars växer det som bara den. Jag är helt förundrad! Det växer i grönsakslandet också! Jag har köpt lite nya klängväxt-blommor till min "återanvända" tamburmajor. Kul va?! Det gäller att ta en sort i taget när man är nybörjare, märker jag. Frön som gror till 100 % blir det mycket blommor av. Man får dela och dela hela tiden. Men det är jätteroligt! Semestern börjar närma sig och då kommer ju bevattningsproblemet. En upp-och-ner-vänd PET-flaska är det senaste (och i särklass billigaste) alternativet, enligt ICA-kuriren. Jag har prövat och det verkar fungera. Man får nog "fixa" lite så inte allt vatten rinner ut med en gång.

1 kommentar:

Bodil sa...

Vilken bra idé med petflaskor. Full flaska och upp-och-ner i jorden utan kork?? Är det så man skall göra?? Du har så prydligt i ditt växthus. Jag gillar den blå färgen!
Nu när värmen kommit tillbaka så går det ju hur mycket vatten som helst tycker jag. Idag har jag gallrat och städat undan lite i växthuset. Nu kan man komma in igen. För visst växer det!

Vill du beställa en Agnes-kudde av mig? Du får den i så fall i början av augusti.
Skall bara säga att den spetsen som finns på Agnes-kudden är slut men jag har kvar av spetsen till Botilda-kudden om det är OK för dig. Spetsarna är nästan likadana och lika breda.
Hör av dig igen!