onsdag 13 augusti 2008

Komposten


Så här ser min (eventuellt) nya kompost ut.
Kul idé att "kamouflera" en kompost så här!
Nu gäller det bara att hitta var den säljs.

I går satte jag upp en rosenbåge till, planterade humlen från Växjö och började uppgrävningen av rabatten på framsidan. Jag kommer att sätta de vita, rosa och blå blommorna på baksidan. Sen är det bara att hoppas på att de klarar sig över vintern. De gula blommorna ska Maya hämta.
Fler squash fanns att skörda, men tomaterna blir inte så många. Hänglobelian börjar blomma och aloe veran har "spottat upp sig" betydligt i växthuset. Paprika- och melonkärnorna växer på och det börjar sticka upp lite grönt bland citruskärnorna. Tagetesen börjar blomma så smått. Jag satte fröna väldigt sent, så jag ser fram emot en "eldig" höst med alla härliga färger de har. Se mer om tagetes på Mayas blogg Rossby Garden.
Mina solroser har slagit ut!

1 kommentar:

Bodil sa...

Det var en annorlunda kompost. Har aldrig sett den tidigare. Hoppas du hittar försäljare. Fina bilder från Växjö. Är Linnéa din dotter eller?
Ha det gott!
Kram Bodil