torsdag 7 augusti 2008

På besök i Växjö

I dag har jag roat mig med att titta i Linneas alla Allt om trädgård. Jag hittade en massa inspiration till min trädgård. Jag ska försöka hinna med att göra om på framsidan innan vintern kommer. Jag ska ta ner det lilla trädet, få upp en rosenbåge till, flytta trädgårdslandet (pallkragarna), förbereda för att bygga en uteplats med träunderlag mellan köksfönstret och förrådet, flytta komposten tillbaka till "köksregionen" och sist men inte minst gräva upp rabatten. Den ser skräpig och ointressant ut. De stackars blommorna som överlevt ska jag plantera om, skänka bort eller helt enkelt slänga.
Jag har hittat en jättetuff kompost som ser ut som en stor sten. Återkommer när jag är hemma igen och hittar adress och bild. Ska jag flytta tillbaka komposten till framsidan av huset, är ett inköp av en så´n nog ett måste. Dyr var den tyvärr!

Inga kommentarer: