onsdag 17 september 2008

Mosaik-komposition

Mosaiken i köket är vitt&ljust, ljust grått. Det syns knappt, men det blir mer liv i ytan än om det bara skulle ha varit vitt (eller grått). Jag har lagt in blå och turkosgröna bitar helt slumpmässigt. Jag fick provbitar från Höganäs (där jag köpt mosaiken) med de extra färgerna. Jag lovade skicka en bild på resultatet. Säljaren på Höganäs ville gärna se hur det skulle bli. Kul! Förutom att mosaiken är på plats, har te&kaffe-hörnan fått hängare. Elektrikern ska fixa lampor ovanför diskhon innan mosaiken får den slutliga finishen (fogarna). Det går långsamt, men det går framåt!

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Nu börjar det ju bli klart snart.

Snygg mosaik!

Hälsningar Maud

LillaFlisan sa...

Oj så fint!
Gillar verkligen din lilla melitta tratt(heter det så), jättefin!
Tack för din kommentar hos mig!
Du har ju HELT rätt! VARFÖR måste allt gå så fort?? Nej ,jag har nog kvar min tre kolumnare....
Kram flisan
P.s. din blogg är verkligen trevlig!

Hulda sa...

Hej!
Fin mosaik i köket! Snart kan du fira att det är färdigt. Härligt!
Ha det bra!
Hulda

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Det såg ju superfint ut det där ju:) Mosaik är sååå snyggt, det blir mer av en levande yta än kakel! Kul att du börjar vara klar nu!

Cherrymary sa...

M som i Marie ;)

Vad fin mosaiken blev! Kul att få se när allt är klart.