söndag 12 oktober 2008

Hemma igen från Luxemburg

Efter en härlig vistelse tillsammans med kusin M i Luxemburg är jag hemma i Täby/Stockholm igen! Här kommer en "reseberättelse" med bilder från våra vandringar i staden, (del)resultat från vår shopping och från M´s hem.
* M´s hem

M har en husmus som vaktar hennes hem när hon är borta!
Husmusen har sällskap av "tulpankatten", en jättehärlig tavla som liknar en av katterna M har haft.

M´s hem är välmatchat & samstämt och hon har stora härliga blommor.

(Här syns tulpankatten på väggen på den vänstra bilden)

I köket fanns detta sunda & härliga höstarrangemang.

* Resultat av min shopping (en av dagarna)

Tavlor till köket, ljus i form av små stenar, en citrus-rasp, Halloweenlykta, extrakassar (miljötänk!), baksida på tidskriftssamlare (typ etiketter) och en terrakottatomte (loppisfynd). Under terrakottatomten står det IKEA!! Baksidesetiketterna till tidskriftsamlarna är ett motiv uppdelat på 4 remsor, så de 4 "måste" stå bredvid varandra för att det ska se riktig läckert ut. Jag visar bilder sen när jag har klistrat fast dem. Tomten kostade 1:50 euro.


* Resultatet en annan dag (fotat i dag, hemma)

Murgrönan (som står i den gamla 3 dl grädd-flaskan) "stal" jag när vi var nere i dalgången och gick + en utanför M´s hus, de små ekollonflickorna är så söta(!), ELLE och resten är från den höstliga naturen (kastanj+ ek).

Kolla in tjejerna!

* På vandring i Luxemburg
Duchesse Charlotte beskyddar Luxemburg. Luxemburg var kulturhuvudstad 2007.

På vägen till M´s arbete (som skymtar i fjärran) vandrar man över Pont Duchesse Charlotte, en bro som förbinder de två delarna av Luxemburg. Bron går över en dalsänka som är bråd-djup.

Det är mycket dimma i detta land!

Nere i dalgången.

Konst i form av figurer i naturlig storlek gjorda i hönsnät. På den jättemörka bilden kan man ana en kvinna som sitter vid vattnet (om man förstorar den).

2 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Välkommen hem!
Damen på bilden, är hon gjord i nät? Det finns en svensk konstnär som gör nätskulpturer också. Luxemburg verkar fint, men inte så kul om det är dimmigt. Men jag vill gärna dit!

Och jag har en överaskning till dig!

Hulda

Bodil sa...

Välkommen hem och tack för alla bilder som du visar.
Kram