onsdag 22 oktober 2008

Inte så smart kanske!?

Det kanske inte är så smart att börja en örtagårds-blogg så här när säsongen är över för året, men då har jag ju desto längre tid på mig att fixa till bloggen och kan blicka tillbaka på sommaren som varit i stället. Tills säsongen börjar igen! Växthuset är nytt för i år (2008) och det blev lite för sent för att verkligen dra upp tidiga frön etc i år, men vänta ni, NÄSTA ÅR!!!!!! Säsongen börjar väl så där i mars, så det är inte långt kvar.




Säsongs-avslutning i växthuset? Nej, inte riktigt än.

Örtagården har jag i pallkragar på framsidan av mitt radhus.
Den ser inte mycket ut för världen just nu, men om så där drygt 6 månader kommer den att pruka av all sköns örter & blommor, mest örter, igen. Planeringen inför nästa säsong är ju en av de roligaste sysslorna under vintern. Vilka nya örter eller kryddor (eller kanske ska det bli någon bärbuske?) ska få prova lyckan?
Ett trädäck ska byggas på framsidan i vår, så att jag kan sitta och beundra mina grödor från "hängmattan".
På återseende snart igen hoppas jag! Lämna en kommentar så blir jag så glad, så glad!
Häxan & ängeln/Eva Linnea

3 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Vad mysigt det ser ut hos dig och vad härligt att planera för sommarens alla skönheter.
Kram/Ingela.

Anonym sa...

Hej!
Är det en tillfällig förvandling till häxa, eller? Ja, med tanke på halloween... Två bloggar! Du är driftig du.
Hulda

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg. Min man skulle bli imponerad av ditt växthus, han gillar att odla.
Kram Lotta