tisdag 28 oktober 2008

TIPS inför nästa säsong

Jag fick tips om att man kan sätta (vissa) frön och vitlöksklyftor redan nu för tidig skörd nästa säsong. Jag satte de dill- & persiljefrön som jag hade över och stack ner vitlöksklyftor i en av pallkragarna.
Nu växer dillen så det står härliga till! Det gjorde den minsann inte i somras. Det ska bli spännande och se om det som kommit upp redan nu klarar sig till våren.
<--- Gräslök, dill & persilja sommaren 2008

Annars trodde jag att min lilla örtträdgård skulle slå sig till ro inför vintern så här års, speciellt eftersom jag flyttade på alla växterna ganska sent på säsongen. Men icke! Det är bla smultronblommor på G.

Och för att snart vara november är pelagonierna otroligt fina. De flesta står fortfarande ute.
Den murgrön jag satte på en hörna i en av "balkonglådorna" har tagit sig riktigt bra och ska få en alldeles egen kruka när jag tar in den.
(Fler bilder kommer)
/Eva Linnea

Inga kommentarer: