söndag 30 november 2008

Äntligen 1:a advent

Nu får vi äntligen tända alla ljusstakar och alla andra ljus-arrangemang som vi har gjort. Jag har tänt min 9-armade ljusstake och tänt första ljuset i min adventsljusstake.

Advent betyder ju ankomst och de kristna väntar på Jesu ankomst under advent, men det finns andra ankomster att fira tex (mer hedniskt) solens ankomst. eller återkomst. Söndag är ju solens dag, så det blir ju än mer symboliskt att vi tänder ljus på söndagarna i december.
Du kan läsa mer om det på min andra blogg Häxor&Änglar.

Nu är det söndag kväll och det första ljuset har brunnit ner en bit.
Hoppas er helg har varit full av mys & pys, pyssel & adventsglögg och annat smått & gott. Jag har firat kompis M´s födelsedag och varit på teater.
Kram Eva Linnea
PS Blåbärsglöggen från BLOSSA var så där, tyckte jag. Jag provade både varm och kall. DS

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Det var väl det sötaste lilla knyte du blivit bestemor till!!!!

GRATTIS!!!!!!!

Kram

Flisan

Rosa Hemmet sa...

Jaaa! Äntligen är adventen här, love it! Du fick ju en tidig julklapp i form av ett barnbarn :) Sååå roligt. Ha det fint