onsdag 5 november 2008

Nu bär det av till Växjö igen!

Det blir utökad långhelg för mig to-sö. Jag åker miljövänligt tåg till Växjö och hälsar på sista gången innan det förhoppningsvis finns en lite bebis där. Jag ska ju bli mormor i början av december, men det har jag nog inte fattat än. Inte riktigt i alla fall.

På programmet står bla julmarknad på Huseby och julkortspyssel.

"Smålandsjul på Huseby bruk, 2 mil söder om Växjö, har utställare och matbodar i elva lokaler inklusive herrgården. Här hittar du eneslöjd, keramik, smide, smyckeskonst, halmslöjd, textila hantverk, lappteknik, glaskonst och tomtar förstås - i mängder av former och material."

Nå´t litet loppis eller "second hand"ska vi väl också kunna leta reda på! Vi får se. Problemet med att gå på loppis och åka tåg är att man bara kan köpa små saker. Men det kanske är lika bra det! Fast det skulle ju inte förvåna mig om jag hittar ett perfekt "underreda" till min hörnhylla. Då kommer jag att få problem.

"Bönans" blivande föräldrar Linnea & Daniel.

Ha det skönt resten av veckan och i helgen!
Kramar från Eva Linnea

5 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ohhh så spännande! Vad glad jag blir att du förstod mig rätt.
Det värmde verkligen och på så vis får jag mera ork och lust till bloggen. Ha det riktigt gott och hoppas att du hittar något kul att köpa om inte annat till det kommande barnbarnet.
kram
Annika

Bodil sa...

Vilket vackert foto på dottern och hennes make. Och snart snart har dom en liten krabat. Då kommer det att bli täta besök till Växjö för din del. Det finns inget mer gudomligt än barnbarn. Jag vet. Vi köpte webkameror, så nu när vi pratas vid å gör vi det via datorn och så tittar vi på varandra under tiden. Fantastiskt.
Kram

Ellas Inspiration sa...

Hej!

Äntligen får jag en stund över att hälsa på och säga att det är verkligen jätteroligt att du är med och tävlar om grytvantarna!

Imorgon drar jag en lycklig vinnare...

Lycka till!

Kram Karin

Inspiration i vitt sa...

Hej Eva Linnea, vad kul att gå julmarknad det är så mysigt.
Förstår att du väntar på att bli mormor, vad härligt.
Kram/Ingela.

LillaFlisan sa...

Nämen, grattis!
Härligt att "gå i väntans tider" för att bli mormor!

Kram

Flisan