onsdag 26 november 2008

Återanvändning?

Jag har beställt nya glasögon (bågar & glas), men man kan ju undra om jag verkligen behöver nya bågar när man skådar min samling av gamla glasögon! Och då finns ändå inte mina (slipade) solglasögon med! Tyvärr "åldras" plast och optikerna rekommenderar inte att man sätter in nya, dyra glas i gamla plastbågar. Går bågarna sönder så finns det inga reservdelar. Fler bågar i metall behöver jag ju INTE som ni ser!
Jag har lämnat in förut till insamling på "min" optiker. Jag får hoppas att det kommer ett nytt så´nt tillfälle.

2 kommentarer:

Tjejerna på City Optik sa...

Hej! Vilka fina glasögon du haft genom åren. De håller verkilgen stilen! Vad är det för nya bågar du väntar på. B&G har mycket snyggt att välja på. Jag har en glasögonblogg som du kan kika in på om du har lust. Mvh Åsa

Tjejerna på City Optik sa...

bloggadress glömde jag www.brillor.blogg.se