tisdag 9 december 2008

Händelserik tisdag

Jag jobbar nästan hela (så känns det i alla fall) min arbetsvecka på måndagarna, så på tisdagar är jag för det mesta helt ledig. Då brukar jag ha en hel lång lista på grejor jag ska göra och så väljer jag ut 1-3 av de. Strukturerat va? Annars skulle jag fara som ett torrt skinn och försöka göra ALLT på listan.
I dag 1) hämtade jag hyllan jag köpte på loppisen i lördags, 2) hämtade smågranar (2st) och gran- & lingonris på landet och 3) shoppade loss på RUSTA. Dessutom 4) slank jag in hos väninnan M och fikade på vägen från landet till RUSTA, så det är "godkänt" trots att det blev 4 saker.
På RUSTA hittade jag mycket och många dekorativa saker till växthuset; en ljuskrona för tre ljus, en lysande kruka (tips från ellas inspiration), smågranar som ändrar färg (rött-blått-grönt) och en ljusslinga. Nu är alla grejor testade och fungerar så fota får jag göra i morgon när det finns ljus! Kitschigare växthus får man nog leta efter!! Och jag är inte klar än.
Den grå hyllan står nu i badrummet och är "inredd". När jag ändå fotade i badrummet passade jag på att ta en bild på mitt fina badkar också.
Pyntet från naturen ska jag fixa innan fredag, då jag ska ha glögg & lunch här hos mig. Foton kommer alltså.
Kramar till er alla från Eva Linnea

PS Jag skickade in ansökan till en yoga-kurs som ska gå under hela 2009 i dag. 12 stycken tar de in och jag hoppas givetvis att jag blir en av dem. Håll tummarna! DS

4 kommentarer:

Bodil sa...

Jag har också kunnat stryka en hel del på min göra-lista. Så får man energi till annat.
Tjusigt badkar damen har. Inte fel med ett dopp där inte.
Ha det gott!
Kram

Hulda sa...

Hej!
Jisses vilket underbart badkar du har! Där känner man sig väl som Cleopatra eller så.
Hulda

Rosa Hemmet sa...

Åh ditt växthus låter helt fantastiskt *Väntar med spänning* De där krukorna har jag kikat på, de är helfestliga! Jag måste säga att jag bara älskar ditt badkar, det var bland de snyggaste jag sett :)

LillaFlisan sa...

Men oj så mycket du hann med!!!!


Jag är SÅÅÅ avundsjuk på ditt underbara badkar!!!

Kram

Flisan