fredag 23 januari 2009

Blommande Fredag/Blooming Friday

Tulpantider!!!!/Tuliptime!!!!

Vi svenskar köper tydligen ca 1 miljon tulpaner om dagen i dessa tider. Kan det stämma?

Swedes obviously buy 1 million tulips every day in these days. Is it really true?

Jag har redan köpt både en vit och en rosa bukett i år.

I´ve alreday bought one white and one pink bouquet this year.

Ha en skön helg-hälsningar från /
Have a nice weekend-regards from
Eva Linnea
Se fler bidrag till blommande fredag hos Katarina/Roses & Stuff.
Varför inte lämna ett bidrag du med!?

6 kommentarer:

Katarina sa...

Det stämmer säkert. Vem kan motstå tulpaner i dessa mörka, gråa tider? -Inte vi blomtokar, i alla fall! ; )

Ha en riktigt skön helg bland dina vackra tulpaner!
Kram Katarina

PS Det blev något fel med din länk, men jag ska rätta till den.

LillaFlisan sa...

Ja, tyvärr tycke min marodörkisse att dom smakar mums dessutom!! tror nog att han varit ett rådjur i ett tidigare liv!!

För inga växter får vara i fred här hemma.....

Men jag har låtsastulpaner som ser ut som riktiga men ......dom frasar tyvärr inte.....

Stor kram och en trevlig helg!


Flisan

Anonym sa...

Hej!
Jag kan inte få nog av tulpaner eller bilder på dem. Och just vita och rosa tulpaner är mina favoriter!
Ha det bra!
Hulda

Växthusmadam sa...

Ja, det är härligt med tulpaner, men jag är ännu större missbrukare av pärlhyacinter i kruka så här års!
Härligt är det nu när det börjar dyka upp i affären!
Växthusmadam

Viola sa...

Visst är det härligt med dessa underbara som piggar upp en i dett gråväder, är nu i vattenhålet och här blåser det full storm, det ska eventuellt klomma 1 dm snö i natt och jag som ska in till Västervik och hämta mina månbord, får hoppas det inte blir för halt , ha en skön helg, kram

Ingela sa...

Älskar tulpaner som så många andra.

MVH
Ingeal