måndag 26 januari 2009

Jag/Ni har bestämt (åt) mig!

Det blir svarta, enkla dynor till mina vita stolar.

Det ryschiga fick också några "röster" så jag kompromissar och syr vit&svart-rutiga, ryschiga extraöverdrag att variera med. Jag hittade nämligen ett svart/vit/rutigt tyg (duk) i mina gömmor. Jag hade duken för länge sen och glömt bort att jag hade den kvar. Kvaliteten är härlig lite tyngre/tjockare bomull, så det passar i stilen.


Nu återstår bara att få ihop 4 stycken svarta dynor. De kommer från Åhléns och jag har redan varit på två (2) Åhlénsvaruhus och fått med mig två (2) stycken dynor hem.

Det betyder: en (1) dyna / Åhléns.

Ja, det är sant!

Det fanns alltså endast en dyna på vart och ett av dessa två Åhlénsvaruhus. Så nu får jag ge mig in till Stockholm och "länsa" stadens Åhlénsvaruhus på deras förråd av svarta dynor. Detta hade jag absolut inte räknat med, men skam den som ger sig!

Tack för att nu deltog i min lilla röstnig!

Ha en skön måndag och hoppas att resten av veckans väder blir lite roligare än vad det har varit i dag här i Stockholm. Visserligen gillar jag grått men det är inomhus, INTE utomhus. Där ska solen skina både vinter, vår, sommar & höst.

Kram från Eva Linnea

3 kommentarer:

Viola sa...

Det var välan smart , då kan du ju variera efte humör! SÅ nu blir det att jaga dynor, lycka till, kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Kul att hitta hit in! Jag röstar också på de svarta dynorna! ;o)
Ha det så bra,
Lydia

Hulda sa...

Hej!
Det svartvitrutiga tyget är också snyggt! Jag har ju liknande tyg, men i blåvitt på min kökssoffa. Och det tyget hade varit ett draperi från början. Det är kul att ha att skifta med på stolarna.Och det går ju lätt också. Det rutiga är ett bra mönster, för det är både romantiskt, lantligt och elegant! Tycker jag!
Ha det bra!
Hulda