onsdag 14 januari 2009

Stort TACK till kusin M!!!

GRÖNA fingrar!?
M har jättestora växter i sitt vardagsrum och några av dem blommade.
Finurlig nyttokonst framför MUDAM (Moderna Museet) i form av ett cykelställ (se nedan).
Liten, liten minnesgrej som fick plats i resväskan/handbagaget.
Burken är ca 7 cm hög.
Jag tror att det var den de kollade i tullen, för jag fick öppna min väska. Det kunde ju vara krut!
Hit ska vi på konsert nästa gång jag kommer till Luxemburg. Nybyggt och otroligt vackert i kvällsbelysning. Vi såg det i blått. Bilden nedan.
GULD & SILVER-tornen (på EU-domänen, bilden nedan)
Det är inte synd om M när hon jobbar för hon har den här utsikten från sitt skrivbord.
FIKA-dags (på MUDAM). Den härliga päronpajen vi åt till fastnade tyvärr inte på bilden.
Jag önskar alla en god fortsättning på dagen, veckan och 2009
- Eva Linnea

7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vad gott det där sista ser ut!
Smar med cykelstället må jag säga.
Det var så mycket spännande i ditt inlägg.
Ha det forstsatt bra själv.
Annika

Hulda sa...

Hej!
Det hör till det mysiga när man åker bort. Att gå på nya ställen och fika eller äta. Hur smakar kaffet i Lux? I Österriken tycker jag att de har det godaste kaffe jag smakat!
Och sen blir jag allt lite avundsjuk på din kusins gröna fingrar. Är den första blomman en ballongblomma, eller?
Ha det bra!
Hulda

LillaFlisan sa...

Oj ,vilka bilder, nu blev jag så där resesugen igen!!!

Dessutom skulle jag ge bra mycket för en slurk från de där kopparna på slutet....Jummy!!!

Stor kram

Flisan

StrandviksVillan sa...

Den som ändå fick åka ut och resa lite... lufta sig och se nåt nytt.
Ahaa... ska försöka komma ihåg din födelsedag ;) nu då jag vet datumet.
Kan bara instämma med inlägget du skrev om bloggare, visst är det fantastiskt vilken skaparglädje det finns där ute. Alla vill vi sprida lite glädje genom att visa vad som glädjer oss i vardagen.

Ha det riktigt fint Linnea! Kram A-C

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Verkar som att vistelsen var verkligt lyckad, ser fint ut där :) Vilken härlig hyllning du hade till dina bloggvänner i inlägget nedan, håller verkligen med dig, det är kul att följa alla kreativa människor och inspireras och få ideer. ha det grejt

Bodil sa...

Välkommen hem igen! Det verkar inte ha gått någon nöd på dig i Luxemburg. Fina bilder!
Kram

Viola sa...

Vilket härligt inlägg, du verkar verkligen haft det mysigt, hoppas du har en bra dag på tulpanens dag, kram