lördag 14 februari 2009

Atlas namngivningsdag

I dag har Atlas "officiellt" fått sitt namn. Vi var ett fyrtiotal släktingar som samlades för att vara med på den högtidliga ceremonin.


Kycklingsallad & chokladtårtor serverades. På de 6 glacerade sacher-chokladtårtorna stod det "VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN ATLAS SVEN ALFONS" med marsipanbokstäver. Tårtorna var designade av mamma Linnea och gjorda av mormor Eva Linnea. Ett pilligt men jättekul jobb! Jag kanske är lite pysslig i alla fall!


Nu ska vi ha lördasgmys i TV-soffan och titta på bilder från dagens begivenhet.


Kram Eva Linnea

(Så här såg tårtorna ut hemma)
_____________________________________________

6 kommentarer:

Viola sa...

Vad härligt att han nu fått sitt underbara namn, ser fram emot bilderna, sänder dig en hälsning från ett soligt Spanien, är nere några dagar själv för att stänga av och ladda batterierna, det är så skönt som soliga maj med ca 20 grader, jag bara njuter utav lugnet, vet inte om du varit inne och tagit lotter hos mig, du brukar ju ha tur och koppen står ju och väntar på dig!!Ha så gott, kram

Annika Christensen sa...

Vad läckert. Visst är du pysslig du har ju visat oss massor av saker som du gjort.
Värre är det med mig.
Ibland kanske jag kan få till det men men.. händig är jag inte.
Härligt med så många i släkten vi är så få.
Ha det gott
Annika

Hanneles paradis sa...

Jättefint, kul idé.

Bodil sa...

Du milde tid så många tårtor!!!! Kul idé med garneringen!
Kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! oj vilket jobb med alla de tårtorna, vad fina det blev och verkligen personligt. Kul med en text som binder ihop dem alla. ha det bra:)

Hulda sa...

Hej!
Jisses vad tårta! Åt ni upp allt?
Och han har ett så vackert namn, Atlas! Själv är jag sjuk igen!
Hulda