torsdag 19 februari 2009

Hälso-smoothie

(Brännässla)
Min smoothie gör jag med:
2,5-3 dl ekologisk naturell yogurt,
1 banan,
1 äpple/päron/apelsin/annan frukt allt efter tillgång,
1 msk "omega-3-6-9"-hutt,
1/2 - 1 msk krossat linfrö,
1 tsk nässelpulver (mineraler),
ca 1/2 dl solrosfrön och
kanel/kardemumma/vaniljsocker efter smak.
Så här års lägger jag i en extra apelsin för c-vitaminernas skull. Allt mixas till en härlig nässelpulvergrön sörja som man oftast kan dricka men som ibland, beroende på hur pass saftiga frukterna är, måste ätas med sked. Har jag ingen banan hemma tar jag ett extra äpple.

Färgen på smoothien är inte kul, men det är gott!


Lev väl!
Eva Linnea

4 kommentarer:

Monika sa...

Hej
jag äter typ samma till frukost men med lite andra saker . grönt gräspulver och ingen yogurt utan havre eller mesammjölk.
Läst att du ska gå yoga utbildning. kul jag praktiserar yoga och går sedan 2007 och utbildar mig till klassisk yoga lärare. Har inte blivit så mycket yoga på min blogg men det ska bli mer...
Om Shanti
Monika

Annika Christensen sa...

Toppen recpt!
Fast mina nässlor är slut så jag efterlyser var man kan köpa torkade nässlor. Brukar ha gott om dem men så kom sonen hem och fick de sista. Vad gör man inte för sina barn.
Ha det gott
Annika

Rebekka sa...

Hej!
Försöker komma på hur jag kan få i mig nässelpulver på bästa sätt och detta låter ju riktigt smaskigt :) Har järnbrist välditg ofta och har förstått att det finns mkt järn i just nässlor. Är det någon som har förslag på annat för att höja just järnvärdet?
Tack för en annorlunda sida :) / Becki

Anonym sa...

Ett underbart god shake, nyttig o billig, utan tillsatser. @-}--:-)//anis