torsdag 12 februari 2009

I dag är det frukt-torsdag


Varannan torsdag får jag fruktleverans från Årstiderna. Det är ekologisk frukt (& grönt om man vill) som lämnas direkt vid dörren. Vilken lyx!

Och i dag är det fruktleveranstorsdag, så det blir extra vitamintillskott i form av frukt till mellanmål.

Innehållet varierar och i dag fanns det äpplen, apelsiner, päron, mango, vindruvor & bananer i den jättesnygga trälåda som Årstiderna levererar frukten i. Trälådorna lämnar man tillbaka vid nästa leverans, men jag har behållt tre stycken för att ha till min sopsortering i köket.

Det här är smart på alla sätt och vis. Jag slipper släpa hem kilovis med frukt och det blir verkligen mycket frukt äten!

En bra affärsidé.
Sköt om er!
Kram Eva Linnea

6 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Trevligt med frukttorsdag! Själv kör jag med ekolådan som levererar frukt och grönsaker till mig; det är så otroligt fräscht och fint! Roligt också med lite överraskning ibland, sådagt som man kanske inte själv skulle köpt i affären!
Växthusmadam

Växthusmadam sa...

Men oj, nu kom helt plötsligt bilden med ju!!!! Hur gjorde jag egentligen? Jag försöker en gång till!!!

Växthusmadam sa...

Tjoho!

Anonym sa...

Dottern har beställt,
nu beställer vi bra ekologiskt kött från Gröna Gårdar.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det låter helt underbart med ekolådor, önskar att de levererade ut till oss på landet. :o)
Lycka till med ditt yogande, låter härligt!
Ha en fortsatt bra helg,
Lydia

Ann-Catrin sa...

det där lät ursmarrigt... och oxå lte kul att detkanske blir frukt somman själv inte tänkt på att köpa..

Kraam
a-C