onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen

Jag erkänner: Jag har inget våffeljärn!
Men jag klarar mig ganska bra ändå, trots allt.

Jag är absolut ingen vän av en massa apparater som står i skåpet den största delen av året, för att bara tas fram vid ett (eller enstaka) tillfällen per år. Jag är över huvud taget inte någon vän av en massa apparater för än det ena och än de andra.

Undantag: dammsugaren, tvättmaskinen och diskmaskinen.

De enda köksapparaterna som jag riktigt gillar är min hushållsmaskin, min vattenkokare och min mixerstav.

Brödrosten (på bilden) är undanställd och min espressomaskin svärvar i omedelbar fara att bäras ut/säljas. Visserligen används espressomaskinen varje dag, men den står framme och tar upp plats, och det gillar jag inte. Jag vill ha rent och lättstädat på köksbänkarna. Det är snyggare också utan en massa saker om står framme!

Brödrosten var en kul färg- & mönsterklick (blommig), men som sagt, nu är den undanställd.

Alla mina saker som står framme står uppe på hyllorna i köket, eftersom jag inte har några överskåp utan öppna hyllor. Men där står det desto mer grejor!


När de här bilderna togs hade jag inte hunnit plocka upp alla grejor som står på hyllorna numera. Men det ändras ju hela tiden! Den röda hushållsmaskinen (på nedre bilden) är tex undanplockad. Så här såg det ut på hyllorna i oktober förra året, när vi firade Halloween (som ni ser!?).

Tavlorna köpte jag i Luxemburg, det danska porslinet är "arvegods" från mamma & pappa och det gamla fiaspelet i trä har jag hittat på loppis. Jag får nog ta nya bilder till påsk tror jag!

Vilket inlägg det blev bara för att jag "måste" erkänna att jag inte har något våffeljärn!

Kram Eva Linnea
PS. Gå även in och kika på min blogg "Häxor & Änglar". Nu när växtsäsongen närmar sig och frön & sticklingar ska i jorden, bloggar jag mer och mer där. DS

3 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, vi har samma lösning i köket ser jag, gillar hyllorna och det ger ettt luftigt intryck, här finns våffeljärn men inga våfflor,,,,,fniss.. jag och Marie ha anmält oss till bägge träffarna i maj i S. tack för erbjudandet om logi, men maken som jobbar i Stockholm har så mkt frinätter som vi aldrig hinner utnyttja så det blir att använda sig av dom den 23/5 och jag antar att du vill att jag tar med kaffekvarnen då så du slipper frakt????Den 3/5 är ju på Ulriksdals och det är Lotten som ordnar den...kommer du då för då kan jag ju ta med kvarnen ...????Det är en söndag, kram coh natti natti

Hulda sa...

Hej!
Jag har ett våffeljärn komkbinerat smörgåsgrill, så den används ofta! Grillade smörgåsar är ju så gott! Våffflor också. Jag gillar inte onödiga grejer heller.
Hulda

Hannele på Hisingen sa...

Du får låna min. Jag håller med, man ska inte ha för mycket maskiner, Tvättmaskin och diskmaskin använer vi varje dag, dammsugaren mer sällan :)
Kram.