onsdag 2 september 2009

Hösten börjar kännas allt mer …

…. och då börjar alla inomhusprojekt pocka på uppmärksamhet. För min del är det tvättstugan som står på tur att bli lite fräschare. Jag har börjat riva ner tapeten där den sitter löst (Hm… och fy!! Det ser väldigt slarvigt ut med tapeter som inte sitter fast.) IMG_3890

och jag har satt upp en ny hylla mellan varmvatten-beredaren och torkskåpet. Ett outnyttjat utrymme som jag bara plötsligt en dag fick syn på. Jag har ju bara bott här i 10 år, men i alla fall! Men då blev det så självklart, varför hade jag inte utnyttjat det här utrymmet förut?

IMG_3892IMG_3894 IMG_3930Och sen ska det rivas ner tapeter och målas. När? Det blir nog till helgen om jag känner mig själv rätt. Varför vänta? Vitt på väggarna och vitt i taket blir nog jättesnyggt. Just nu är det någon obestämd smutsbeige färg både i taket och på väggarna. Ljust i och för sig, men inte fint.
Det ska bli hyllor till vänster också. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på alla hyllorna, men det brukar ju ge sig, eller hur?
Sen återstår det roliga fixandet och pysslandet med själva inredningen, gardiner och så´nt.

Kram

PS. Tack för alla tips om var jag kunde köpa griffeltavelkritor. Jag hittade dylika på IKEA (!) när jag var där och köpta hyllorna till tvättstugan. DS

6 kommentarer:

Viola sa...

Det kommer att bli så trevligt att vistas i tvättstugan i fortsättningen, smart förvaring du kom på...ha en fin dag, kram

StrandviksVillan sa...

Oj så du fixar hemma!
Härligt att fräscha upp tvättstugan och du hade gjort så fint i badrummet också. Vitt är ju bara så bra - passar med allt!

Gillade ditt tidigare inlägg där du hade tagit massor med närbilder (tror det var 19 aug)

Må så gott!
A-C

Bodil sa...

Vilken bra lösning med hyllorna där. Kanon med stöd från båda hållen så inget ramlr ner.
Himmel vad du är energisk!!!
Kram Bodil

Annika Christensen sa...

Jag förstår inte hur du hinner allt!
Du är verkligen händig må jag säga.
Fint blir det också.
Jag vågar inte måla själv för jag trampar i burken. sån är jag.
Kram
Annika

Floras Kulle sa...

Och här hos dig fixas det minsann också!
Men... skall du måla nu när du satt upp hyllor och allt? :)Hyllor är bra, de får man ju aldrig för många av.
Tänk att det skall ta sådan tid att komma på smarta lösningar ändå, här har vi t.ex. duschat kallt i tio år, och så tog det mig MAX FEM MINUTER häromdagen att fixa duschblandaren!

Apropå griffelkritor, om man har tänkt att skriva något snyggt på en griffeltavla så kan man göra som restaurangerna: köpa vit textpenna från Wettergrens eller liknande. Den GÅR att tvätta bort men håller mycket bättre än tavelkritor, och är lättare att skriva med.

Ha en fin dag!
Kramis//Annette

Hannele sa...

Visst är det kul att göra i ordning, hyloor och mer plats är aldrig fel, vi har köpt nya bokhyllor, passar så här på hösten, ha en bra dag, kram.