torsdag 24 december 2009

En härligt vit julafton

Jag tog ledigt veckan före julafton i år. Jag jobbar i  mellandagarna och är ledig igen till 11/1. Det är medaljens framsida när man är sin egen, att planera in sin ledighet när man vill. Medaljens baksida ska vi inte prata om nu!

Veckan innan jul tillbringades i Luxemburg tillsammans med kusin M. Vi hade riktigt vinterväder där också. Se här. Det var en härlig & slapp “semester” med besök på två julmarknader och lite annan shopping. Tyvärr förmörkades allt av ett dödsfall i familjen/släkten, men vi höll humöret uppe ändå. Visserligen hör  döden livet till, men inte några dagar före julafton kan man tycka.
IMG_5506IMG_5507IMG_5505IMG_5500
"Kvarglömda" trädgårdsmöbler ger en hoppfull känsla av att det kommer igen .... ALLT. Jag fotade min terrass innan jag åkte för säkerhets skull. Tänk om all snön var borta när jag kom hem igen. Hemska tanke. Men det hade jag ju inte behövt bekymra mig om, men det visste jag ju inte då. Snälla grannar har skottat min gång under tiden jag varit borta. STORT TACK!!!

Så här såg det ut i morse, på självaste julafton (och jag har namnsdag!). Det som många drömmer om slog in i år. 
Vi fick en vit jul.
IMG_5599IMG_5601IMG_5595IMG_5594IMG_5604IMG_5603IMG_5588

Julaftonskvällen kommer jag att tillbringa tillsammans med min nyvunna vän K och hennes familj en bit söder om Södertälje.

De vackraste, vitaste & vintrigaste GOD JUL-hälsningar från 

TT

6 kommentarer:

Vittran sa...

Jag hoppas ni får en fin jul trots sorgen. Vit är den iallafall.
God jul till dig och din familj.

Växthusmadam sa...

Mysigt med all snö, lilla växthuset är helt täckt!!
Hoppas din jul blir bra och tack för ett trevligt blogg-år!
Julkram från Växthusmadam

Anmaja sa...

♥♥♥ En vit jul, ja det är att föredra och det hade vi också, men idag håller den på att regna bort...
Anmaja ♥♥♥

Lenas trädgård sa...

Ja, vi hade oxå en vit julafton, men så var det den enda vita helgdagen! Nu har allt regnat bort! Så nu kan det bli VÅR tycker jag... Vi är glada att julaftonen var vit, så kom nu vårtecknen!
Gott Nytt trädgårdsår på dej!
Kram Lena

Annika Christensen sa...

God fortsättning får jag väl säga.
Tiden går fort när man har det trevligt. Ja att vara egen har både framsida och baksida.
Här har snön töat bort.
Men vi är inne och myser med god mat och tända ljus.
ha det gott
Annika

Hannele på Hisingen sa...

Mysigt.