torsdag 28 januari 2010

Nöbbele del 6 – Planering II

När jag började skriva ner vad som redan fanns och som skulle kunna passa bättre i Nöbbele, blev jag riktigt glad.

Tänk att jag, mina vänner & bekanta och dotter har så mycket grejor över att det nästan räcker till ett nytt hushåll!

Mest glad blir jag för att det blir utrymme i huset i Stockholm för en del nyinförskaffningar, men också för att det helt enkelt blir tomt. Återanvändning är ju min melodi, så alla grejor som jag får “ärva” gör mig också glad. Då kan det bli utrymme hos dem som skänker mig grejor (mest dotter L m familj) för nya saker eller bara bli tomt. Jag är givetvis även glad för de möbler & gardiner jag fick “ärva” av förra ägarinnan.

IMG_0454IMG_0455
Kläder, skor & stövlar måste jag ju ha därnere, så jag slipper släpa på en jätteresväska varje gång jag åker dit. Jag har haft mycket blått i mina kläder tidigare, men nu är det mest svart. I min klädkammare hänger/hängde en hel del blå kläder som jag inte har använt på länge men som är hel OK. De åker ner till Nöbbele! Så nu börjar jag se att det blir lite tommare även i min klädkammare.

Tänka sig, så skönt!

IMG_0744IMG_0748IMG_0746IMG_0747 

Sängkläder, kuddar, handdukar, dukar, (golv)ljusstakar, sofföverdrag (det vita), en fåtölj, ett runt soffbord, lampor, hyllor (bl.a. min vitmålade tallrikshylla, den som jag inte visste var jag skulle sätta), takkrona (smides-), LACK-bord (IKEA), mattor, plädar/filtar, provdockan, gunghäst, docksäng, vitt skåp och lite av varje & lite till åker ner till Nöbbele allteftersom nu under våren.1252057418
Anteckningsbok & penna får bli mina ständiga följeslagare en tid framöver. Man tror man kommer i håg, men det gör man inte!IMG_6039

En tanke som slog mig; det är ju tur att jag inte gjorde mig av med allt som jag inte behövde just då, när jag rensade ut. Någon stans i mitt huvud kanske det har funnits en omedveten tanke om att jag skulle få användning för sakerna i ett nytt hus?! Man vet aldrig vad framtiden har att komma med.

En annan intressant effekt har det här husköpet också inneburit för mig. En del av grejorna som jag har “ärvt” från dotter L har tidigare stått i det hem som jag hade när jag bodde med min fd man och mina barn.; slagbordet (som jag ska ha som köksbord), en lagerbokhylla och en fd stereobänk (som jag ska ha som skänk i köket) stod där och har sen använts av L ett tag och nu ska de komma till användning hemma hos mig igen. Cirkeln är sluten. 

KRAM

   TT

hjärtasmärta

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej!
Vad morgonpigg du är!!
Jag vågar nästan aldrig slänga något för man vet ju alrig..
Tur att du sparade iallafall får se om mitt kommer till användning någon gång.
Vårt hus är bara 85kvm men förrådet och uthuset är nästan 200kvm och där är redan fullt.....
Dessutom köpte jag en 50-talskök igår på nätet. Skall hämta det nästa vecka. Gissa vad jag skall ha det till..

Ha en bra dag
Annika

Viola sa...

Det verkar ju lösa sig så bra med planerandet, vad härligt att du har så mkt redan som du kommer att få användning för...här är man insnöad, fått en halvmeter snö och väntar på plogbilen så han kan ploga ut mig till civilisationen igen, ha en fin dag, kramen

Anmaja ♥ sa...

Anteckningsbok o penna är aldrig fel, i alla lägen. Vilken trevlig planering då håller på med. Blir lite avis... ;-D
Anmaja

Hanneles paradis på Hisingen sa...

avundsjuk på din fina ordning..