fredag 5 mars 2010

Blommig fredag / Blooming Friday - Något lånat, något blått / Something borrowed, something blue

Den här veckans tema för “Blommig fredag” passar mig bra. Min älsklingsfärg är blått och jag har “lånat” detta blommiga fat av mina föräldrar.  / This week´s “Blooming Friday” suits me well, my favorite color is blue and I´ve “borrowed” these blooming plate from my parents.

IMG_6412IMG_6410IMG_6420IMG_6421IMG_6414IMG_6418
Fredagsblommorna denna vecka. / This week´s Fridays-Flowers.
IMG_6415IMG_6417

Se fler bidrag till “Blommig fredag” hos Katarina med bloggen ”Roses & Stuff” den här veckan. / See more contributions to “Blooming Friday” at “Roses & Stuff” this week.
untitled

  Ha en riktigt skön helg! Förhoppningsvis är det sista den här vintern. Nästa helg är en vårhelg (baskemej!)

Så här ser fatet ut till vardags:
IMG_6425

12 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Vackert med blått! Marimekkos 'Unikko'-servetter är superläckra och passar bra ihop med det vackra fatet./Anja

Hanneles paradis sa...

Blått är så snyggt, gillar sånt porslin.

Anette sa...

Fint, blått och blommigt hos dig! Gillade den blå färgen på blomman, nästan självlysande! /Anette

Randi sa...

Vilken härlig tolkning! Blå/vitt porslin tillhör även mina favoriter.

Anonym sa...

Ja, blott är flott!
Och GRATTIS till det andra barnbarnet Sirius! Vilket vackert namn! Igen! Härligt. Så nu längtar du igen. Ner till Småland. Din flicka har tur som har dig som mor för då jar ju barnbarnen en härlig mormmor! Och tänk ja, Atlas är storebror nu! Tur att det finns så fina glädjeämnen.
Ha det gott!
Hulda

Cecilia Artista sa...

Så fint blåvitt porslin och härliga blå blommor - det gillar jag!

Mia sa...

Min Sinearia stod inte så länge,suck, men ljuvlig är den medans den blommar. Det porslinsfatet var ju helt underbart! Med fyra 'fack' måste det vara helt supert som uppläggningsfat, och rosemotivet var också vackert.

Viola sa...

Grattis mormor! Så härligt! Underbar färgkombination, älskar ju blått och vitt, då får du uppleva ett kök i dom färgerna i gårdsbutiken, ha en skön helg, kram

linnea-maria sa...

Åh vilken fin pensee. Själv har jag varit samlare på dem men plötsligt hade jag lyckats ta död på de flesta, trots att de ska vara så enkla. Jag får pyssla om de jag har kvar ordentligt. Kram /linnea-maria

Lillebeth sa...

Verkligt vackra bilder! Ha det gott!

Katarina sa...

Grattis till andra guldklimpen!
Gillar din tolkning av temat. Fatet är ovanligt, tror jag och väldigt läckert!
Ha en skön söndag!

LillaFlisan sa...

Hejsan Rara Eva -linnea!

Så underbara bilder du bjuder på!
jagbehöver verkligen lite vårlig inspiration just nu...

Tyvärr kommer jag inte till violan på¨lördag!

har sett fram emot det så och bokat in helgen redan i höstas men tyvärr så har min arbetsgivare bestämt att vi ska öppet hus på min skola.... Självklart så väljer man JUST den dagen av alla dagar på året!!

fantastiskt eller hur, snyft!

Så du får allt krama alla från mig!

ha den fin söndag

Kram

flisan