tisdag 9 mars 2010

Shabby retro

Finns det nå´t som heter det?

Här kommer bilder på den gulliga barnstolen jag köpte på loppis i lördags.
Jag tror att många (iaf de som är 50+) känner igen den från sin barndom. Det var så´na stolar man hade då.

Man behöver bara slipa av den flagade målarfärgen, sen är den klar att användas. Möjligtvis kan man väl måla på lite fram kanske!?
Den passar bättre i Nöbbele, så dit ska den få åka med.

 IMG_6438IMG_6436IMG_6452IMG_6439IMG_6444IMG_6442IMG_6441IMG_6450   

8 kommentarer:

gittan sa...

hihi, vilken nostalgikänsla du lockad efram hos mig! Även på 60-talet såg de ut ungefär sådär, lite moderniserade men dock. Jag minns såväl hur lätt man klämde sig i stolen / gittan

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Hihi, en sån hade maken och alla våra fyra barn fick ärva och låna... den var fortfarande original träfärgad.

Med fingrarna i (j)orden sa...

En sån hade man ju när man var liten ju... eller om det var någon annan. Jättefin var den i alla fall.
Eva

Viola sa...

Vilken härlig barnstol du kommit över, en femtiotalare kan jag tro, bara att använda...:0) kram

Bodil sa...

Ja den barnstolen känner jag igen. I mitt barndomshem fanns en som var trävit. Kanske björk.
Kram Bodil

Anjas Hill sa...

Yes! Sådana hade mina barn!/Anja

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Jag kommer ihåg den där...jättesöt!

Anonym sa...

Just wanted to say hello someplace. Found [url=http://www.google.com/ncr]you guys through google[/url]. Hope to contribute more soon!
-goolbordilt