torsdag 22 april 2010

Snöblask, regn & rusk

Man borde ju inte förvånas, men man hoppas ju varje år att det INTE ska bli nå´t “bakslag” i vädret. Men tji fick vi i år igen! Termometern håller sig iaf över noll och det är jag tacksam för.

Just nu känns det som “mellansäsong” här hos mig i Stockholm. Det finns inte så mycket att göra utomhus än så länge och inomhus är alla planerade projekt genomförda.

Det blir en hel del rensning i pappers- & tidningshögarna, återvinningsstationen har fått besök med allt som samlats under vintern, badrummet och arbetsrummet är återställda efter vinterns växtförvaring och en hel del grejor har försvunnit till Nöbbele  (vinden & förrådet börjar se “tomma” ut), 

Årets fågelbad har fått påfyllning av vatten från ovan. Lite mer dekorationer har också hittat dit.IMG_6952IMG_7076 IMG_6953 
Kommer det inga levande fåglar och badar får jag betrakta de lite mer plåtigare varianterna. Plåtfåglarna har flyttat ut efter att ha tjänstgjort som påskdekoration på mitt “altare” i lyckopunkten.
(Ljuslyktan är ett armband från Annalunda ting. Jag tror att det är nostalgi-Marie som gjort det)
IMG_6935
“Dammen” är fortfarande hel efter mitt slarv att inte tömma den i höstas. Den har börjat vakna till liv också ser jag. Vattenmyntan som jag plockade ute i skärgården förra året har börjat växa och kommer nog snart ovanför vattenytan. Då ska jag ta mer bilder. Hoppas den lilla näckrosen också kommer tillbaka!
IMG_7079IMG_7080
Nu hoppas vi på mer värme till helgen!
En skön torsdag önskar

6 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

jag behåller vinterkappan till Valborg :)

Tigris Predikantan sa...

Ja, snö snö ... men om du inte har något att göra så får du gärna komma till mig ... finns massor att göra och du ... du får välja fritt *ler*!

Annika Christensen sa...

Alla projekt inne fixat och klart.. lyckost dig.
Just nu springer jag både ute och inne känns det som.
Här har det varit kallt ett par nätter och lite snö igår.
Fy bubblan...så kallt det är i vinden.
Värme till helgen tackar jag ja till.
Ha en bra dag
Annika

Laila sa...

Jag trodde du hade en liten radhusträdgård, har du damm också!? Fint fågelbad! Min man vill gärna bygga en damm (stor!) men jag stretar emot, bland annat för att jag har fått för mig att det är jättejobbigt att sköta damm.

Det blev en ovanligt mörk och tung dag idag. Hunden som har skadat tassen i lek med grannens valp deppar också. Instämmer i din förhoppning om värme till helgen...

Viola sa...

Tror jag går i ide till juni...vilket väder vi haft idag, november är tillbaka igen, kramen

StrandviksVillan sa...

Trist med snö den här tiden på året... Vi har klarat oss utan men hade -4 grader på morgonen för ett par dar sen.

TACK snälla för grattis och fina ord!