söndag 9 maj 2010

Ännu en helg har gått

Vädrets makter har inte varit nådiga den här helgen, så det har funnits mycket tid för virkning, ljudbok, tv-tittande, yoga och promenader. Trädgården har fått vila.
Jag tittade över till Lena (Jag och barnen) i fredags och hämtade gunghästen och barnstolen som jag köpt av henne. Tyvärr passade jag på när hon var på nya stället, så vi får ses någon annan gång IRL. Bilden lånad från Lena.
virkat 015
På promenaden i lördags ställdes stegen till loppiset. Garn till en ny sjal inhandlades bla. Garnet (bomull) ska bli en sjal som jag fått tips om på en länk på Lenas blogg. Som sagt, vädret var inte så kul så det blev mycket virkat på sjalen. Visar hela när den är klar
IMG_7223IMG_7227
Sen ska jag erkänna att jag efter över ett år äntligen har sytt den fjärde stolssitsen till mina stolar vid matbordet. Gör man det inte med en gång, så kan så´nt här bli liggande hur länge som helst! Ibland är det bra med “dåligt” väderIMG_0625

En god kväll önskar

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Ja tänk va bra det är med dåligt väder.. fast en eller två dagar räcker.
Ha en skön vecka för nu kommer väl värmen eller?
Annika