onsdag 16 juni 2010

Två hem – två stilar

Det fantastiska med att ha två hem är att man kan välja att ha två (helt) olika stilar i de olika hemmen. Nu har jag har bestämt att ha det mer shabby, romantiskt, gammeldags, yogainspirerat, trä, mest vitt och mycket loppisfynd i Nöbbele. I Stockholm kommer det att bli mer minimalistiskt, modernt, mycket svart, metall och Asien-inspirerat. Det är lättare att dela upp de möbler och andra saker man redan har när man har så pass olika stilar. Det svarta i Stockholm kommer att gå igen i allt smide som jag har tagit ner till Småland, och i Stockholm kommer det också att finnas mycket vitt & yoga förstås.

IMG_6745IMG_6749
Nöbbele ovan/Stockholm nedan
IMG_6963IMG_6964 
Så den svarta futonsoffan blir (troligtvis) kvar i Stockholm och alla gamla mandelkvarnar, den gamla vågen, kaffekvarnen, glasburkarna och det andra “gammaldags/romantiska” har åkt till Småland.
IMG_6928IMG_6929IMG_6931
IMG_7841IMG_7843IMG_7844
Svart & vitt i Stockholm (ovan).
Mer pasteller & romantiskt gammeldags i Nöbbele (nedan).
IMG_7251IMG_7248IMG_7331IMG_7332
Några bilder har jag visat tidigare, men det är kul att visa dem igen tillsammans.
Det ska bli spännande att få visa skiftningen från trävitt/furu till vitmålat i Nöbbele. Det kommer att bli mycket målning i sommar, både inomhus och en del utomhus.
 

4 kommentarer:

Lena sa...

Det blir ju jättekul att inreda i två stilar.
Då kan du köpa det där som inte passar in men som man gärna vill ha äändå.
Någonstans passar det alltid.

Även att dela upp möblerna och sakerna blir väll spännande. I nya sammanhang blir gamla saker som nya.

Kul att se bilder från båda ställena.

Jag har inte kommit så långt att jag vill visa något än.
Kanske kommer det bilder på trädgården idag.

Nu ska jag ut och måla ny/gammal utegrupp.

Anmaja sa...

Kul att se dina olika stilar i dina två boställen. Jag har bara ett bo att inreda så det blir en salig blandning - en viss charm i det också. *L*
Anmaja

Viola sa...

Visst är man lyckligt lottad med flera hem...men det tar sin lilla tid oxå att sköta allt, hoppas du haft en fin dag, kramen

Tigris Predikantan sa...

Mycket att städa ... nej, jag är inte avundsjuk, jag är lite grönfärgad av naturen ... *ler*!