lördag 1 januari 2011

Nöbbele del 50 – Summering av året som gått

Under året har jag lagt ut en månadsbild från Nöbbele i vänstra kolumnen. Det är intressant att se hur det förändras med årstiderna, så det ska jag fortsätta med även under 2011, men med en annan vy.
Här kommer 2010:
JANUARI
Det var massor med snö då också.
IMG_5754

FEBRUARI
Ännu mer snö hade det kommit när jag kom ner igen i februari. 
IMG_6378

MARS
Härligt med barmark igen!
IMG_6557

APRIL
All snön borta.
IMG_6811

MAJ
Gräset börjar bli grönt och växer!
IMG_7381

JUNI
Full grönska. 
IMG_7686

JULI
”Väggen” av cypresser och ädelgran ut mot vägen kapas till ca 120 cm.
IMG_8241

AUGUSTI
IMG_8841

SEPTEMBER
Praktfull Ölandstok blommar som aldrig förr (enligt grannarna)
IMG_9455

OKTOBER
IMG_9781

NOVEMBER
Värmepumpen installeras. Och tur var ju det, för i
slutet av november kom snön & kylan.
IMG_0033

DECEMBER
Full vinter med vit jul och vitt nyår.
IMG_0299

GOTT NYTT ÅR
önskar

5 kommentarer:

Anmaja sa...

Go´ fortsättning!

Det är roligt att följa en plats så där under ett år. Själv tog jag bilder på ett träd under ett år och jag började som du när snön låg vit och vacker. Sen hoppades jag att det skulle bli vackra skiftningar till hösten, men jag vet inte vad det var för träd, men särskilt höstvackert blev det aldrig. Kul att göra det i alla fall.

Harebrakram!
Anna

Hanneles bokparadis sa...

Vilken rolig bildserie, god fortsättning, kram.

Ingela sa...

Vilken kul ide med en bild varje månad. God fortsättning på nya året Ingela

samson sa...

kul med månadens bild något jag ska ta efter i år//maggan

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

God Fortsättning på det nya 2011

Jag har en björk som jag fotar jämt och ständigt i olika väder och månader.Utsikten från min balkong.Har inte lärt mig zooma med kameran än.Hittade instr.bok, men så försvann den igen.Tror det spökar, min bok om Internet 7:e upplagan som jag fick av min Dotter, lånade jag ut till Sonia, grannen, hon hittar den inte,hon har också spöken.Vad ska spöken med böcker till.Det är nog vi själva som lägger bort föremålet, men var.

Skönt att de värsta helgerna är över.Tycker jag som inte behöver jobba.Men det är tråkigare med helger sedan jag blev pensionär.Fast jag har datorn.

Kram och må så gott./Mi