lördag 12 februari 2011

Snö så långt ögat når!

Snökaoset såg ut så här hos mig i fredags morse. Snö några meter upp på fönsterna, dörren gick knappt att öppna och garageporten och parkeringsplatsen utanför var det en halv meter snö som måste skottas bort innan jag fick ut bilen.
Och bråttom hade jag givetvis, eller rättare sagt det blev bråttom eftersom det tog så´n tid att få ut bilen.
Eländes elände!
IMG_1113
IMG_1109IMG_1110
Solen dök upp på eftermiddagen, så då blev jag glad igen.
Min sista kund satt fast på pendeltåget och kom ingen vart, så det blev en lite tidigare avslutning på arbetsveckan.

En skön lördagskväll önskar
evalinnea_thumb1 
PS. Du är väl med i min utlottning av biljetter till “Rum & Trädgård” på Kistamässan i Stockholm 10-13 mars? Klicka här så kommer du till utlottningen. Sista dagen är 27/2. DS

7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oj vilka fönster... mina är alldeles täckta av jord och sand.
Vi fick bara lite snö igår.
Härligt med lite sol iallafall.
Jag kommer till trädgårdsmässan i år också och skall vara i AoT monter så vi kanske ses där.
Ev skall det vara lite bloggträff där precis som i Malmö.
Ha det gott
Annika

LindaLunda sa...

OJOJOJOJ!!! Fy tve vale!

Viola sa...

Nog har vi vinter igen..har just sett slutet på melodischlagern..blir bara säme och sämre...kan det vara åldern tror du..:) ha en fortsatt skön kväll, kram

Lena sa...

Vist var det hemskt i fredags.
Jag skulle ha varit tidigare på jobbet. Men kom inte alls dit. Fick skotta mej ut från tomten och in på parkeringen. 8 km till oplogad moteorväg tog 45 min. Jag åkte hem igen och fick skotta mej in igen.

Anjas Hill sa...

Hejsan Eva Linnea!
Snacka om balans!
"Snökaos","bråttom","elände// "solen dök upp", "glad", "en tidigare avslutning på veckan"= nära Livet!/Anja

bakom berget sa...

Precis så där ser det ut hos mig oxå. Vi vet snart inte vart vi ska göra av all snö.
Ha en fin fortsättning på din helg!
Kram Åsa.

Anmaja sa...

Det blev fina fönsterbilder i snökaoset i alla fall. Något positivt i kylan. ;-)

Kram - Anna