tisdag 24 maj 2011

Pausa i Nöbbele

Jag har tagit mig en paus från Blogglandet nu ett tag, som ni kanske har märkt. Det är nog första gången sen jag började blogga för 3 år sen som jag har gjort det.
Börjar jag tröttna? Absolut inte!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Den här bloggvärlden är fantastisk!
Se besöket hos Madam C nedan.
Jag har varit i Nöbbele i Småland under en vecka och kopplat av. Två väninnor från Stockholm har varit och hälsat på och vi shoppade loss i Kosta:
IMG_1899
Jag har umgåtts med mina barnbarn och fått hjälp i trädgården av dem, både med vattenhämtning och rabarberpajsätning.
IMG_1903IMG_1904
Jag har givetvis även umgåtts med herr C och fått hjälp i trädgården av honom. Vi gav oss på prydnadskörsbärsträdet och minskade ner det en bra bit. Jag vet inte om det sy
ns så tydligt på bilderna, men det är stor skillnad. Det återstår en hel del att ta bort men jag lugnar mig med det här så länge. Blommorna är helt underbara, men de existerar bara cirka 1-2 veckor per år! Tål trädet inte den här omilda behandlingen så tar jag bort det helt och hållet, bara så trädet “vet”! Jag vill att trädet ska ha en mer kompakt och framförallt mindre gestalt.
IMG_1883
IMG_1886
IMG_1877IMG_1887

Sist men inte minst har jag varit och hälsat på Madam C med bloggen Cesars trädgård. Där hämtade jag potatis fvb till Laila med bloggen Fagerdala. Madam C och jag bor inte alls långt från varandra i Småland och nu har jag fått se hennes jättefina trädgård “live”. Tyvärr tog jag inga bilder, men gå in på hennes blogg så får ni se en mönsterträdgård.
Bara grejen att få vara med och fixa så att ett antal potatissorter får leva vidare i Fagerdalas trädgård är värt hur mycket som helst! Utan bloggandet hade jag aldrig fått träffa dessa fantastiska kvinnor.
Jag återkommer om besöket hos Madam C och vad jag mer fick med mig därifrån.
evalinnea_thumb[1]

2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Eva Linnea !

Det är fel på bloggers kommentarruta.jag klickar hårt flera ggr högst upp där det står google kommentar m.m.Då tacks hela fönstret och kommentarrutan i mitten.
Inte undra på att Du inte fått någon kommentar då.
Jag följer och tittar igenom Din och alla andras bloggar.
Har fått äran att få en jättefin blogg tack vare Babbi,även vän med henne på FB.
Hinner knappt med FB boggandet upptar så mycket annan tid, men sedan håller jag ju på med min viktreducering och går på träning 2-3 dagar i veckan på vårdcentralen sedan stavgång på Torsdagar med friluftsfrämjadets Katarina Juhlin känd som mulle-ledare i många herrans år.
Så jag har fullt upp hela veckan.Känns som ett jobb,där jag är chef för dessutom har jag ju promenader både med o.utan stavar dessemellan.

Hoppas det är bra med Dig.
Allt väl !

Kram Mi

Unknown sa...

Hej vännen, testar att kommentera...
Så här långt verkar det ju funka...

Det var härligt att ha dig här men vi måste snart göra om det - i fint väder:)

Nu har jag tittat närmare på bilden från Nöbbele-trädgården och jag såg både gästboksrabatten och dina pallkragar. Ursnyggt med rosenportalen och helt ljuvlig kommer köksträdgården att bli!

Kram!