fredag 8 juli 2011

Fejkade fönsterluckor är FULT!


En dag satt jag i min vilstol med en kaffekopp i handen, bara njöt och stirrade ut i tomma intet. Då plötsligt såg jag ett mönster i de annars oförklarliga borrhålen på en av husväggarna. De satt 4 och 4 och hade hållit så´na där “falska” fönsterluckor som var så populära på 70-talet, då mitt hus byggdes. Det syntes ju tydligt nu när jag väl hade fått syn på det!
Nästa tanke: Då måste det se lika dant ut under de 5 “fönsterluckorna” som sitter på framsidan av huset? Mycket riktigt! Det var inte så komplicerat att ta bort “fejkluckorna”, bara 4 skruvar, som jag hade inbillat mig. Fram med skruvdragaren och väck med fönsterluckorna!

IMG_8242
IMG_2585
Så nu är huset lite mer vitt på framsidan.
FÖRE-bilden (gammal bild) ger en liten glimt av luckorna och EFTER-bilden visar hur det ser ut nu.
Mycket finare! Nu ska bara området under de borttagna luckorna bli blekta och försvinna.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Fejkade fönsterluckor är INTE fult... Löstagbara spröjs ät TOPPEN när man ska tvätta fönster, fråga maken.

Pysselpalatset sa...

Hej, så snabbt det var då... Vet du inte vad du ska göra av dina luckor... så köper jag dem av dig... fick en mängd idéer... Ha ha.. är man ekorre så är man... ha nu en underbar sommar kram Jeanette