tisdag 20 september 2011

Bloggträff

DSC_0011
DSC_0005DSC_0002

I dag har jag varit på en 10 timmar lång bloggträff hos Laila i Fagerdala. Tiden går ju som bekant väldigt fort när man har trevligt.
Vi var i skogen och plockade svamp = mest trattkantareller. Efter ett tag fick jag ett gott öga till att hitta svampen. Hittar man en så hittar man massor!
Lailas fina, goa hund var med i skogen.
DSC_0009
Fika & härlig fisklunch serverades och sen blev det svamprensning. Under tiden löste vi en del världsproblem Blinkar och tiden gick som sagt väldigt fort.
Väl hemma igen blev det omhändertagande av svamp; torkning i ugn och förvällning innan infrysning.
IMG_3307
IMG_3304

Nu säger jag det igen: bloggvärlden är fantastisk!

STORT STORT TACK till Laila för en toppenhärlig dag!

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

 

3 kommentarer:

Laila sa...

Tack själv för verkligt trevligt sällskap. Du är som en vitamininjektion! Tiden bara rann iväg. Men Tim tyckte vi var tråkiga när vi kröp omkring där i mossan och bara bubblade med varandra!
Kram

Viola sa...

Vilket härligt möte du har varit med om...visst ger blogglandia fantastiska upplevelser, tänk så många nya vänner jag fått gm denna värld :) ha en fin dag och njut utav alla svamp, kram

Anjas Hill sa...

Det låter som en riktigt härlig dag!
Min nyfikenhet väcktes speciellt när du skrev att du torkar svampen i ugnen. Har läst att det är väldigt svårt att lyckas med det särskilt med trattisar som blir svarta väldigt lätt. Kan du berätta hur du gör?/Anja