tisdag 6 september 2011

Höstfärger

Jag har “slaktat” örtagården i Stockholm och tagit ner pallkragarna till Småland. De örter som överlever få vara kvar i den perennrabatt som jag ska anlägga. Det är bara att konstatera att är man borta ca 7 veckor på sommaren, så blir det svårt att ha en “levande” rabatt/kryddgård/örtagård. Rabatten i Stockholm ser bedrövlig ut just nu. Jag har försökt piggat upp den med några krukor med frösådda tagetes. 
Nästa kurshelg handlar om perenner, så efter det ska jag sätta i gång, både med perennrabatten i Stockholm och med den i Nöbbele. Perennrabatten i Nöbbele är ju redan påbörjad, den är ingalunda klar, men den ser riktigt lovande ut.IMG_3182 
En rosa/vit kryssboll, murgröna, kärleksört, en vintersquash och de sista solrosorna pryder entrén i Stockholm.
IMG_3185IMG_3186
IMG_3188
Solen har skinit på mig i dag på min lediga dag!
Jag kunde tom sitta ute och njuta min lunch på uteplatsen (i lä).

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

5 kommentarer:

Laila sa...

Härligt med lunch på uteplatsen! Har också suttit ute idag och rensat grönsakslanden med vänster hand, inte lätt men det är bara att anpassa sig...
Hoppas du hinner ta en vända hit innan du far söderut igen.
Kram/Laila

Viola sa...

Vilka läckra bilder från dig idag, vet om problemet med två trädgårdar, alltid någon som blir lidande eller båda....kram

Anjas Hill sa...

Fint du har det! Och lunch ute - lyx för mig som bara ser gråa streck - dvs regn utanför fönstret/Anja

Anjas Hill sa...

Fint du har det! Och lunch ute - lyx för mig som bara ser gråa streck - dvs regn utanför fönstret/Anja

Hannele på Hisingen sa...

Här har naturen skött bevattningen...