fredag 30 december 2011

Mellandagsrea – nej tack!

Jag är tyvärr inte en av de som kommer att hjälpa till att få Sverige på fötter igen genom ökad konsumtion! Nä, tacka vet jag loppisar och “second hand”. Möjligtvis kanske det kan bli någon handelsträdgård eller annan trädgårdsinrättning som får besök i mellandagarna eller efter nyår.
IMG_0189
Jag är ganska nöjd med den konsumtion jag redan har. Den skulle nog faktiskt kunna minskas ytterligare?! I stället håller jag sakta men säkert på att rensa ut bland mina grejor. Jag har startat på vinden i huset i Stockholm. I Nöbbele har jag ingen vind att ha grejor på och förrådsutrymmena är ganska begränsade. Det skulle vara det stora garaget då!!
IMG_0265

Du är väl med i min utlottning med anledning av mitt 1000:e inlägg?Klicka här och lämna en kommentar. Svårare än så är det inte.

evalinnea

PS Slank faktiskt in på RUSTA och fyndade (50 %) julgranspynt till julen 2012. DS

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ingen Rea för mig heller. Hoppar gärna över 2 saker och köper 1 istället om du förstår vad jag menar?
Här är också minus grader.
Det har varit jätte kul att träffa dig du är en mysig tjej!
Skall till Täby och göra jobb i sommar då kommer jag på fika, om du inte är i Småland det vill säga.
Fast kanske jag kommer dit också.
Vi ser hur det blir för det som blir det blir ofta bra.
Det var många blir.
Kram och ha ett gott slut och ett Gott Nytt
Annika

Anjas Hill sa...

Hejsan Eva Linnea!

Konsumtion är - tror jag - lite åldersbundet. Är man lite yngre är det roligt att även få något nytt, medan i min höga ålder har man 'allt'och behovet av nya prylar minskar. Men, jag måste erkänna att nya kläder är lite av min svaghet och växter förstås.

Gott slut!/Anja

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ingen konsumtion här heller - auktioner och loppisar är det som gället.
Gott slut och Gott Nytt År!
Birgitta

Efwa sa...

Håller med om att just mellandagsrean helt tappat sin charm. Om den nu haft det någon gång. Jag letar hellre i egna gömmor och på loppis.