fredag 6 januari 2012

Blommig fredag – Minnessak

Den här veckan hänger jag på igen. Det är skralt med internet så här ute på vischan så jag har problem med att lämna kommentarer och (ibland) även att lägga in inlägg. När jag äntligen har fått i väg ett inlägg och ska surfa runt lite bland bloggarna jag följer, kastats jag ut. Bara så ni vet!
Den här veckan har Katarina givit oss ordet “Minnessak” som tema för Blommig fredag.
Min bästa minnessak är min almanacka.
Så här ser årets variant ut:
IMG_3606
(Mitt företag heter Hälsoambassaden)
IMG_3611
IMG_3610 
Den är ju lite blommig iaf och passar in i “Blommig fredag”. Motivet är en skön kontrast till det “fyrkantiga” innehållet i en almanacka. Jag tycker motivet är häftigt med den svarta bakgrunden och de klara färgerna. Jag beställer mina almanackor från personligalmanacka.se.

IMG_9896-1Se fler bidrag på “Roses & stuff”.
el2012kärlek

 

15 kommentarer:

Katarina sa...

En tolkning kan aldrig bli fel! Tycker det blir extra roligt med olika tolkningar.

Läcker almanacka!
Kram!

AnnCharlotte sa...

En mycket viktig minnessak......och fin.
Ha det bra ;)

ulla laiho sa...

Ja, vad skulle man göra utan sin almanacka? En riktig smartsak!

Suss o Kai sa...

:) ja det är ju verkligen en minnessak :) hur ska man annars minnas möten mm Kram Suss

samson sa...

en söt bra att ha sak,ha en fin helg,maggan

Annika Christensen sa...

Kul tolkning och alla är så uppfinningsrika. Fin den är hoppas du får skriva många fina minnen i den.
Ha det gott
annika

Berit sa...

Kul tolkning!!!den är iallafall bra för minnet:)
Ha en underbar helg!!

Mia sa...

Verkligen personlig och stilig. Klara man lägga bort den på fel ställe så hittar så vet nog andra vems det är.
Ha en fin helg :)

Unknown sa...

Hej vännen,
Åh, vad trist att du redan åker hem igen!!! Det är bara inte klokt vad tiden rinner iväg... Har suttit med bokföring långt upp över öronen hela veckan och valde att strunta i sådder, vänner ja, snart sagt allt utom att äta och sova - och.... nu är det klart!!! Inga dåliga samveten under våren, såååå skönt... även om det innebär att vi får träffas längre fram på det nya året.
Största kramen så länge,
Charlotta

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Spennende mønster!

Lyst til å ta en tur ut i naturen med kamera på søndag fk. ?
Bli med på vinterens Blogger's Sunday Walk!

Mer informasjon finnes på bloggen min,litt her og litt der ;:OD)

IreneL sa...

Kul tolkning! Ja det är en minnessak som hjälper en mycket!
Ha en fin helg!

Lena/isklockan sa...

Jätte fin och kul tolkning.

Kram

Anonym sa...

Really very nice! The patterns are beautiful! Photos are one things but a diary? It'd be nice to read one's thoughts in future!

Anonym sa...

Kul tolkning av temat! :-)

Blommig är den ju också!

/Helena

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Kul tolkning - bra om man tycker om det man har omkring sig :-)
Ha det gott
Birgitta