måndag 6 februari 2012

Sovrummet i Nöbbele

“Make-overn” i Nöbbele fortsätter in i sovrummet/arbetsrummet/ateljén. Där har den även drabbat skrivbordet och stolen.
Före:
IMG_2111
Feng-shiu-mässigt är skrivbordets placering inte bra. Man ska inte sitta med ryggen mot ingången till rummet, men jag får det inte att fungera bra annars. Tavlan sitter numera bättre placerad över sängen och jag sover med huvudet åt norr, som man “ska”.
Efter:
IMG_0584
Vad kalt & kallt det ser ut när man inte har några gardiner!
Mörkläggningsrullgardiner måste införskaffas till sommaren och en snygg gardinkappa sättas upp. Jag har köpt vita rullhissgardiner av Viola som kommer att bli perfekta här.
Det känns märkligt med fönster ända ner till golvet på dörren, men det är nog bara ovant. Till sommaren kommer det att kännas mer inbjudande att gå ut i trädgården den här vägen ibland, nu när handtag och lås fungerar.
Rakt utanför står hammocken och där drömmer jag om en pergola.

Drömma är gratis!

el2012kärlek

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vad kul, Eva-Linnea, att det blir så bra med nya fönster!!! Ser underbart ut:)
Kram!

Hannele på Hisingen sa...

Snyggt det blev!

samson sa...

Blev så snyggt
men oj vad det målas vitt ute i stugorna
själv håller jag på och målar ett furuskåp från 80talet,vitt
ha det så bra
maggan

Viola sa...

Hur hinner du med att fixa allt,,säger det igen..du gör underverk med detta hus, kram

Kerstin Alvesson sa...

Vad du jobbar på och fixar. Det kommer att bli så fint.

Ha det gott, Kerstin