onsdag 17 oktober 2012

Ytterligare ett steg ut i det digitala samhället

Nu har jag sagt upp min morgonpapperstidning och gått över till läsa morgontidningen på datorn.
Undrar hur det kommer att kännas?
Vet att jag kommer att sakna att lösa korsordet och sudokun på morgonkvisten, men det kan man ju råda bot på annat sätt.
Bor man på två ställen så är det här en ypperlig lösning på problemet att glömma/komma i håg att ställa om tidningen varje månad. Det har iofs fungerat alldeles utmärkt och jag har inte missat så många gånger …… faktiskt. SvD har aldrig missat.
small
Det ska bli skönt att inte ha stora högar med papperstidningar som ska till återvinningen och förhoppningsvis sparar jag några av skogens träd på det här viset.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Skogens träd tar inte slut :)

Anmaja/Lussekatt sa...

Jag läser på webben, har prenumererat på min pdf-tidning i fyra år och vant mig av att läsa den som prasslande papper och bildande högvis med papper som ska lämnas till återvinningen. Mycket billigare blir det dessutom.
KRAM - Anna