måndag 19 januari 2009

Tjuvstart

Jag har tjuvstartat med trädgårdsarbetet i dag. Jag har "städat upp" bland pelargonerna. En paprika och några citrus (vet ej vilka kärnor det är) från i fjol har också klarat vintern i det kalla gästrummet. Det är jättespännande! Det ser ju alltid så anskrämligt ut innan växterna sätter fart igen, och det är tur att man vet det annars skulle allt åka ut på komposten är jag säker på. De flesta av mina murgrönor har ockå fått övervintra i gästrummet. De skräpar så förskräckligt tycker jag. På sommaren har jag dem utomhus.
Snart börjar det på riktigt!

Kram Eva Linnea

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Visst sjutton!! Jag måste vattna mina på vinden. Tack.
Måste lära mig att hitta hit.
Får länka om.
Annika

Eva Linnea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.