lördag 21 juni 2008

Min frukostplats


Med växthuset i ryggen sitter jag här och äter frukost varje morgon vädret tillåter, och det har det ju gjort nästan varje dag i vår/sommar. I jasminens doft satt jag sen och rensade ut bland en massa inredningstidningar och kastade. Det kanske är helgerån att slänga sån´t!? Jag lämnar givetvis till pappersinsamlingen. Hur bra kan man ha det? Hur bra som helst. Tagetesfrön har kommit jorden, bla runt en gran jag har i en stor kruka. Jag håller tummarna för att det lyckas.
På kvällen såg jag att den första gurkörtsblomman slagit ut. Det kommer att bli fler! De är så söta och går alldeles utmärkt att äta. Strö dem på salladen så blir salladen både nyttig och vacker.

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Vilket härligt växthus du har! Tror absolut att du får till det lika mysigt som inspirationsbilden du visade tidigare ;)
Jag drömmer om ett kombinerat växthus/lusthus där man ska kunna sitta tidigt på våren och sent på hösten, utan kalla vindar och mygg. Kunna driva upp egna små plantor...
Ha en skön söndag!