fredag 6 juni 2008

Nu är växthuset färdigt (nästan)


Det var tyvärr två kraschade glasrutor i förpackningen, men alla andra är på plats. I 30 graders värme blev jag både utmattad och solbränd, men jätteglad! Det var pyssel och pussel att få alla glasskivorna på plats. Några små skärsår blev det i händerna och på fingrarna, trots att jag var noga med att ha handskar på mig. Finishen är inte den allra bästa på detta JULIANA SUNSEEKER (2 x 2 m) från WillabGarden. Massor med vassa kanter både på aluminumprofilerna och glasskivorna. Jag saknade en vägledning om i vilken ordning man skulle sätta in glasrutorna, men det fanns bara angivet ett tips om att man ska börja med taket. Det tycker inte jag att man ska göra! Jag lärde mig hur gummilisterna, klämmorna och klipsen fungerade på sidoväggarna, och det hade jag stor nytta av när jag gav mig på att montera glasrutorna i taket. Dörren är jag fortfarande inte nöjd med, men jag får ta mig en titt på de växthus som är monterade på WillabGarden när jag åker dit och fixar två nya rutor. Jag förmodar att jag kan åka till Bromma och göra det.

Inga kommentarer: