lördag 7 juni 2008

Nya frön satta

I dag har grape/mandarin/clementin-kärnor kommit i jorden och ställts in i växtuset på drivning. Vi får se om det blir nå´t!? Melon och paprika-frön ligger på tork några dagar till. Jag har ägnat mer tid av dagen till framsidans odlingar med att rensa ogräs och att sätta persilje- och dillfrön. Kryddgården har utökats med rosmarin från Ella Trädgård. Jag lägger ut några nytagna bilder även på odlingarna på fram (ingångs-) -sidan av mitt hus. Skyltarna har jag gjort på Alvikstorpets keramikverkstad. På blomfronten har det blivit frön av hänglobelia som blivit satta och luktärtsfrön ligger i blöt för att sättas i morgon. Sen blev det läsning (i skuggan) tillsammans med mina två lånehundar; Muffin & Nalle.



Bild 1. Oregano Bild 2. Lavendel Bild 3. Ingångs-sidan på mitt radhus
Bild 4. Aklejan blommar äntligen i år! Bild 5. Gulbladig oregano & groblad.
Bild 6. Dill & persilja Bild 7. Rosmarin, gurkört & mynta

Inga kommentarer: