tisdag 9 september 2008

Detaljer från nya köket

Köks-bar-bordet
Salvia och rosmarin på tork.

KAFFE-burken står ovanför "apparat-hörnan"
"Apparat"-hörnan med espressobryggare, vattenkokare, brödrost och den nyinskaffade stavmixern. Melittagryggaren ska få en hängare så småningom.
Kakao-burken är från när jag var liten. Glasburkarna är loppisfynd och inköpta på IKEA.
Min disk har änglavakt!

Pappelina-mattan VERA
Müsli-hörnan med den härliga kokboken "Kärlek, oliver och timjan"

Jag kunde inte hålla mig längre ....... måste visa! Helhetsbilderna kommer när kaklet är på plats och väggarna målade.

2 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Ja, Kärlek, oliver och timjan är jättebra. Vi använder den ofta! Det har blivit fint i köket. Varifrån kommer det lilla skåpet bakom musliburken (vi har samma), den med åtta små lådor? Den vill jag ha! Tack för att du grattade mig på Huldadagen!!
Hulda

StrandviksVillan sa...

Kul att få se detaljer från köket, men väntar ändå på helhetsbilderna ;)
Men åååh vilken mosaik du gjort tidigare av växthuset!! Jag förstorade upp den och "granskade" lite noggrannare, jättefint!