onsdag 10 september 2008

Rakspeglar


Jag har sett en del rakspeglar på bloggarna jag tittar in hos. En dag kom jag på att jag har också en, uppe på vinden. Sagt och gjort; jag tog ned den, satte upp den och satte julgransljushållare (Jag har knyckt idén från någon bloggare nå´n stans! Tack!) med julgransljus i på sidorna. Spegeln är "orginal" och håller på att fnasas av från glaset. Men jag tycker det är vackert ändå. På sidorna hänger tavlor med masker. Maskerna är urklipp från en serie i SvD för länge, länge sen. Maskerna ska visst skrämma bort onda andar och annat knytt?! (Fotografen skymtar på en av bilderna)

2 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Så kul med din rakspegel. Jag har ännu inte hunnit leta ljushållare, men... Men Förhöja från IKEA kanske jag får tag i nästa vecka. en resa dit är inplanerad, men man vet aldrig om det går om intet. Det är ett stort företag att ta sig dit för det är långt och gubben min måste ta ledigt från jobbet för att vara hemma med Lilla Vargen. Sen möts en väninna och jag ungefär halvvägs där vi fortsätter i en bil! Så för oss som bor långt från IKEA är det ett äventyr att komma dit!
Men det ska bli kul!!
Hulda

Rosa Hemmet sa...

Tjo! vad fint det blev i nya köket, verkligen mysigt! Älskar din pappelinamatta, de är så himla schnygga:) Bra idé med rakspegeln!