fredag 12 september 2008

Höst?

Min tidigt vårblommande klematis har fått en blomma! Tror hon att det är vår igen kanske? Två år i rad har någon äcklig larv ätit upp blad & blommor på den, så nu ger hon nog igen. Visserligen skiner solen, men det är höstkyligt i luften, och inte alls tillräckligt varmt för en liten klematisblomma.
Fredags-blomman blev en tidning idag; M-magasin.

Ha en jätte skön helg!

Jag får besök av min dotter & hennes fästman i helgen. Det ska bli spännande att se hennes mage (i 6:e månaden). De ska hämta en ny hund i Uppsalatrakten och vi ska äta middag med H.

Är du sugen på en ny vaxduk? Favoritsaker har kommit med höstens mönster&färger. URLÄCKRA!!!!!!!!

3 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

hallå där!!

ja nu hoppas vi at det blir soligt och varmt i helgen...kanske sista rycket nu.. så kanske din lilla klematis slipper frysa!
ha en mysig helg med dotter och kommande barnbarn!

Kram a-C

LillaFlisan sa...

Men så kul att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade din fina blogg!
Verkligen trevlig!
Kramar Flisan

linnea-maria sa...

Åh, har du råkat ut för klematisbladstekeln? Det är bara att plocka, något annat fungerar inte. Tack och lov har den inte hittat min klematis än. Visst är det härligt när man ser vilka kämpar växterna är. Det lät så trevligt med fredagsbukett, men det brukar bli en tidning eller chokladkaka för mig. Kram /linnea-maria