lördag 20 september 2008

Nu är hyllan också vit & Fredagsblommor


Ja, vad säger man? Vitt är fräscht! Jag tycker att det blev jättelyckat.
Jag passade på att måla min trävita brödburk vit när jag ändå hade penslarna i gång. Den har jag köpt på IKEA för ca 9 år sen, då jag flyttade in i mitt radhus. Tänk att den har hållt! Och nu har den gamla trotjänaren fått en ny "outfit".

Nu återstår fyra furustolar som ska byta skepnad. Sen får nog penslarna vila lite. Fast jag läste på Sköna Hems hemsida (tror jag att det var) att furumöbler är på väg tillbaka, i den allmänna retro-eran! Huga!

Fredagsblomman (i går) blev en jättesöt miniros från kompis Maggan. Fredagsblomman för några veckor sen blev en "kryss-boll".

3 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Hyllan blev jättesnygg i vitt! Det är trevligt att du ger dig själv en fredagsblomma! Min gubbe ger mig blommor var fredag! Ibland får han blommor av mig, faktsikt.
Ha det bra!
Hulda

LillaFlisan sa...

Så fint det blev!
det är något rogivande med målning. Håller själv på att måla om en ful rokokostol(nygjord alltså!)tyvärr är jag inte lika glad i att klä om
möbler. just nu var jag tvungen att gå och surfa en stund för att lugna nerverna lite.. Det var nära att stolen åkte ut genom fönstret ett tag...
Men nu är jag snart redo igen. Det är ju såååå värt det när man är klar!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramar flisan

Rosa Hemmet sa...

Åh vilken skillnad, furu är för mig INGEN favorit, men nu blev den ju som ny! Fredagsblomma låter som en riktigt bra grej ju:D