söndag 21 september 2008

Ommöblerat i trädgården

Nu är nästan ommöbleringen i trädgården på framsidan klar. Det återstår en pallkrage som jag inte kan ta förrän squaschen är färdigskördad.
Det ser lite japanskt ut, med den strikta ordningen; raka linjer och stenlagt där det inte är meningen att det ska växa. Växtligheten blir ju hårt reglerad när man låser in den i pallkragar, och det tilltalar mig. Som kontrast kommer baksidan att vara mer vildvuxen.
Lyktorna gör ju också sitt till att ge en japansk "look".
Både lördag och söndag har jag sutit ute och läst & fikat med min "nya" trädgård i blickfånget. Det är så här höstdagarna ska vara!! Solen ska skina och det ska vara vindstilla, men det ska kännas lite småkyligt och naturen ska bjuda på en härlig färgprakt. Så har vi haft det i Stockholm i helgen.

5 kommentarer:

Viola sa...

Hej igen, vad roligt att höra av dig igen och tack för din repons med dina rara ord, härlig trädgård du verkar har, ha en bra vecka som kommer, kram VIOLA

LillaFlisan sa...

Hej Eva Linnea! (så vackert namn..)
Visst är det härligt när man får njuta och skörda det man sått.
Hösten har sin charm men på dina fina bilder ser det fortfarande ut som sommar, så mycket grönska ännu. Hörde nyss på vädret att det ska bli varmt igen så förhoppningsvis blir det många fler "njuta" dagar i din fina lilla trädgård!
kram Flisan

sommar-rummet sa...

HEJ!

Jag har inte gett någonting för koskinnet... Har fått det av svärföräldrarna. Det är en ko som deras släkt haft på gården, det är lite kul o hemskt... Ha det gott! KRAM

Hulda sa...

Hej!
Det är väldigt snyggt och praktsikt med pallkragar. Och precis så där rent och ordnat. vi använder också det till kryddorna. Och snyggt när man målar dem i husets färg!
Jösses, jag blir lite orolig eftersom vi har mycket som är lika!
Hulda

Inspiration i vitt sa...

Ja tänk om inte vit färg fanns, hemska tanke.
Dina möbler och saker blev jätte fina när de blev vita.Hmm inte vill jag att furu modet ska komma tillbaka inte.
Kram på dig/Ingela.