onsdag 24 september 2008

Vindsröjning

Det har stått lite här och där, i bloggarna, om att städa, slänga, skänka, sortera & rensa i röran med Feng Shui. Jag har blivit jätteinspirerad av det och nu har jag (äntligen) kommit mig för att städa på vinden. Gamla portföljer, resväskor, handväskor, portmonnäer, plånböcker, kassar, skidor, hatthylla, rullbord, lampor, kläder & andra "det är bäst att spara, man vet aldrig om de kan komma till användning"-grejor som har samlats där har åkt till "Second Hand" eller till Hagby (sopstation). Fler lass kommer att gå i morgon. Nästa del på vinden som ska städas, rensas ..... är julgrejorna. Jag tror jag har 8-10 "banan-kartonger" med julgrejor som jag ska går igenom. Oj, vad jag känner sig nyttig när jag har satt igång med ett sån´t här projekt!

Ha en bra torsdag!
Mina "fredagsblommor" är redan inhandlade och ställda ute i trädgården. Jag har glömt att fota, så jag lägger in en bild i morgon.
Sköt om er! /Eva Linnea
PS Jag känner mig som Lilla My (ser ut) i dag, så därför har jag ändrat min profilbild. DS

4 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Men du som bor i Täby borde ju ta ett varv ner till galoppbanan en helg med dina prylar, Du kan säkert få en bra slant för sakerna...
Jag älskar bakluckeloppisen i Täby, har fyndat en hel del där!!
Ta hand om dig!
Kram Flisan

LillaFlisan sa...

Har vi telepati eller!
Jag skrev ju nyss min kommentar till dig och när jag kommer tillbaka till min sida så ser jag att du varit där och lämnat några rader!!!!!
Häftigt!
Krya på dig!
Flisan

Ann-Catrin sa...

Snälla snälla du..kan du inte skicka över ölite sån energi till mig.. rensa i röran. det skule verkligen behövas här!!

Stor kram a-C

Bodil sa...

Vilken energi du har! Jag blir lika imponerad varje gång jag tittar in här. Men visst är det sant - börjar man rensa så ger det mersmak.
Kram på dig!