lördag 18 oktober 2008

Fredagsblommor, nostalgi, vitlök & sista rycket i trädgården


Fredagsblommorna inhandlades förstås på IKEA (obs ej äkta!).
Man blir lite nostalgisk när man ser kläder som man själv har haft som barn. Blir man så´n när man ska bli mormor kanske?
Tips: Sätt vitlöksklyftor i jorden redan nu, så har du tidig vitlöks"grodd" att strö på salladen i vår. Jag har aldrig prövat förut, så vi får se!Nu grävs det upp inför vinterns idé och vårens planerade trädäck/uteplats. De allra, allra sisa bönorna och gurkört i en tapper liten bukett.

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vilken fin klänning du visar. Jag får nog också ta fram lite gamlating fast att jag inte skall bli mormor.
Vitlöken gror snabbt så du kan klippa redan om några veckor.
Så funkar iallafall i feb för det brukar jag göra.
Ha det gott
Annika

Hulda sa...

Hej!
Jag brukar oxå köra med vitlök i kryddlandet, och naturligtvis kom jag på att jag har glömt det i år. Måste peta ner det imorgon! Ha det bra!
Hulda

Inspiration i vitt sa...

Nej men vilken söt liten klänning du har. Det är så fint att hänga upp vackra gamla kläder både här och där.
Härliga inspirationsbilder från Pirri pirri oxå.
Kram och trevlig helg/Ingela.

Rosa Hemmet sa...

Vad kul med en ikeatripp! fredagsblomman såg ju lika levande ut som alla de andra du köpt, men den där kommer blomma lääääänge! :)