fredag 17 oktober 2008

Frukost på IKEA

I dag har jag ätit frukost på IKEA. Det kändes väldigt "speciellt" att kliva in i varuhuset när det är alldeles tomt. Frukosten var ett nätverksmöte i IKEA BUSINESS (se knappen i min högerspalt). Givtevis dröjde jag mig kvar så jag fick möjlighet att fylla på mitt förråd av ljus. Det går ju som bekant åt en hel del så här års!
Jag träffade bla en underbar trädgårdsmästare&florist som har företaget Piri-Piri. Hon håller blomster- & betongkurser.
Jag har en annan "trädgårdsfe" i min bekantskapskrets och hon säljer helt fantastiska sopkvastar. Jag kunde bara inte motstå en kvasttomte. Han ska få stå och vakta mitt hus i jul. Det är för övrigt samma fe som hjälpte mig att bygga växthuset i våras.
Så det blev lite jul idag med!!
Ha en jätteskön helg! Kram Eva Linnea



4 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Jag har sett att ni är fler som har ljus i kakformar, så jag ska nog också leta fram Gubbens ärvda formar och göra likadant, för det är fint. Kvasten var också gullig. Ha det bra!
Hulda

Viola sa...

Hejsan, vilket äventyr du varit på, härliga blomarrangemang och en så rar kvast med dig hem, hoppas du har det bra och jag önskar dig en skön helg, många kramar från VIOLAN

Annika Christensen sa...

Kul att du hittade till mig.
Jag har bott på Ellagårdsvägen 25 och 23. Det fula hyreshuset vid skolan.Du får gärna ta lite bilder och visa hur det se ut nu för tiden.
Våra barn var små när vi flyttade därifrån. Gick i skolan med Agnetha Arvidsson som också bor där.
Vet du vem det är?
Fina blomster arrangemang du visar och det där med IKEA var ju smart. Men det brukar de vara på ikea.
Hoppas att vi hörs igen.
Ha det gott
Annika

Ellas Inspiration sa...

Va mysigt det lät med frukost på IKEA!!

Ha en härlig helg!

Kram Karin