lördag 25 oktober 2008

Loppisfynd


Lördag betyder öppet på "Second Hand". Jag har varit där två lördagar i rad och fyndat. Här visas något av det jag handlat. Resten kommer när en pensel med vit färg har fått göra sitt.

Lampan bara stor där och ville komma hem till mig! Så känner många tror jag när blickarna dras mot något som man egentligen inte letar efter. Det bara blir så. Den passade perfekt!!!

Tesil, måttsats och skopa ska hängas upp och "förlantliga" mitt kök, krukorna (med orden VÄNSKAP och HUMOR) är början på en samling, GOD JUL-skålen och det stora vita fatet ska förnya julgrejorna (i det vita fatet ska det bli ett jularrangemang med mossa etc så småningom), glasen ska ersätta sönderslagna vardagsglas, den vita korgen vet jag inte vad jag ska ha till, den är bara fin (korgar kommer alltid till användning) och ljusstaken och snöbollen är uttryck för mitt glasintresse/samlande. Det blir mer och mer glas hemma hos mig.

Rosunderläggen skulle passa Viola. Jag tror jag tar med dem till henne på bloggträffen!?


Sköt om er! Kram från Eva Linnea

Inga kommentarer: