onsdag 1 oktober 2008

Vita pelargoner & före/efter-bilder på köket


Efter frostnatten i går tog jag in de vita pelargonerna, som börjat blomma igen, från växthuset. Nu står de på vinterförvaring mitt sovrum. Jag har kallt i mitt sovrum (sätter aldrig på värmen och har helst fönstret öppet) så där brukar blommorna trivas. En paprikakruka fick också komma in. Jag ska se om den kan klara vintern. Det vore kul.

Det finns några tomater att skörda och squashen har förhoppningsvis lite mer att ge, men snart är de också färdiga för den här säsongen.

Till helgen ska jag lägga in de trädgårdsplattor som blev över från framsidan som golv i växthuset. Att "återanvända" det som redan finns har blivit ett intressant "projekt" för mig. Det går att komma långt med det jag redan har, har jag märkt. Jag hittade tex glasögonen på bilden när jag gick igenom alla väskor uppe på vinden och i min klädkammare. De passade bra in bland det andra "gamla" i mitt sovrum. Jag ska sätta nya glas i bågarna så att glasögonen blir användbara igen.

Visar också FÖRE/EFTER-bild på köket. Vilken skillnad! Jag blev förvånad själv. Man glömmer så snabbt hur det såg ut innan man började riva.
<--före
<--efter
<-- före
<-- efter

6 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

God eftermiddag!
men så snyggt det blev.. kan förstå att du är nöjd.. härliga detaljer överallt och ljust och fint!
Förstorade upp bilderna så jag såg ALLT!

kram
A-C

Agnetas shabby chic sa...

Vilket jättefint kök,förstår att du är nöjd och glad...Kram

Ellas Inspiration sa...

Så snyggt det blev!!! Bra jobbat!!

Kram Karin

Hulda sa...

Hej!
Köket var tämligen snyggt före också, men mörkt. Nu är det mycket bättre, ljusare och så snyggt med öppna hyllor! Vita pelargoner är snyggt. Jag har min mårbacka ute fortfarande, men snart är det väl dags för den att gå i ide.
Ha det bra!
Hulda

LillaFlisan sa...

Vilket härligt kök du har!
Kakelmosaiken är jättefin.
Fast jag måste erkänna att det så väldigt fint ut innan också!

Ta hand om dig!

Flisan

LantlivsAnette sa...

Ojjj så snyggt det blev , det är toppen med före och efter bilder !
Så fint du beskrev målbilder för mig , en fyr och en båt !! vad du är klok !!
Du undrarde om texten som jag har satt ovanför dörren i min hall, det var en helt färdig text , en slags gnuggis kan man väl säga...
Lite svår , så jag vet inte om jag kommer att ta in den i min butik,risken finns att många kunder inte förstår hur man gör...
Kram Anette